Chytře na mobilní návštěvnost z Heuréky

Další článek ze série elegantního sledování zbožových srovnávačů v Google Analytics. Znalí tohoto blogu by již měli mít krásně pročištěná data od všeho nadbytečného. Zaměříme se na mobilní web Heuréka.cz a ukážeme si, jak lépe měřit návštěvnost z kategorií katalogu.

Poctivý čtenář našeho občasníku si označuje zbožové srovnávače unikátním médiem „product“ a zbožové srovnávače se subdoménami má sdružené pod jeden zdroj. V rámci posledně zmíněného článku se filtrem posílá subdoména Heuréky do dimenze Název kampaně. Díky tomu se ale také do přehledu kampaní přepisuje „m“, což není nic jiného než návštěva mobilní verze Heuréky. Mobilní web má totiž jinou formu skládání URL adresy než desktopová. Posuďte sami m.heureka.cz/igracci/ vs. igracci.heureka.cz/, kdy produktová kategorie se u mobilní verze nepropisuje do subdomény, ale do řetězce URI.

Cíl je jasný. Sjednotit!

Přehled Heureka.cz sekcí bez sloučení s mobilní návštěvností

Do dimenze „Název kampaně“ se posílají subdomény Heureka.cz. Pod kampaněmi tak můžete najít názvy sekcí (brusle, hokejky), ale také návštěvy mobilní verze webu (m.heureka.cz).

Zbožáky se subdoménami – mobilní heuréka

Následujícím filtrem si začnete název sekcí pro m.heureka.cz ukládat pod Název kampaně.

Dimenze Hodnota Povinné
Pole A > Výpis A Zdroj kampaně
Ano
Pole B > Výpis B Odkaz Ano
Výstup do > Konstruktor Název kampaně $B3 Ano

Doporučené pořadí filtrů

Kromě bezchybně zadaného filtru je opravdu nezbytné dodržet správné pořadí filtrů. Jinak si můžete přepsat některou z podmínek, na kterou je navázán jiný filtr.
Pořadí filtrů Google Analytics zbožových srovnávačů

Dejte tomu čas a z přehledu kampaní se vám postupně bude vytrácet záhadné „m“. Budete si moci vyhodnocovat výkon jednotlivých sekcí za všechny zařízení dohromady. Pokud byste přeci jenom chtěli znát výkon kategorií dle jednotlivých zařízení, přidáte si do přehledu sekundární dimenzi „Kategorie zařízení“, jako tomu je na následujícím náhledu.

Přehled Heureka.cz sekcí podle kategorie zařízení

Související články

Zveřejněno 5.1.2015 v rubrice Analytika se štítky , , , , .
velflova

Romana Velflová

Romanu baví webová analytika, co se koláčů a sloupců týče. Orientuje se taky ve vodách výkonnostního marketingu, protože alespoň zde vládne řád a jasná pravidla. Srdcem Krno, židlí Praha.

Google+ profil @chromanna velflova@medio.cz