Google Tag manager, nástroj na správu měřících scriptů na webu. Pro manažery noční můra, pro vývojáře podivná náhrada jejich práce. GTM je velmi mocný nástroj a v dnešní době už dokáže pořádnou spoustu věcí. Jedním z jeho problémů, a je to problém dost veliký, je možnost pojmenovávání.
Pokud provozujete e-shop, určitě jste si všimli, že reporty návštěvnosti z Heuréky a pár dalších zbožáků jsou poměrně neuspořádané. V Google Analytics je přitom možné je rozumně sloučit dohromady a nepřijít přitom o žádná data.
Před nějakou dobou psal Honza Tichý o tom, jak vysegmentovat návštěvnost ze zbožových srovnávačů přímo v reportech Google Analytics. To je snadná a rychlá cesta, kterou můžete použít kdykoliv bez nutnosti předchozího nastavování. Daleko lepší ale je odlišit si cenové srovnávače už v okamžiku změření návštěvy pomocí pokročilých filtrů.
Google Analytics nijak nerozpoznávají návštěvnost ze zbožových srovnávačů od ostatních zdrojů. Při práci se statistikami se ale občas hodí vyfiltrovat si právě jenom návštěvy přicházející ze zbožáků. V článku ukážu dva rychlé postupy, jak toho dosáhnout.
Google Analytics ve svých výkazech zdrojů návštěvnosti nepracují úplně správně s českými vyhledávači. Do reportu neplaceného vyhledávání padá vlastně jen Seznam a Google. Zbylé vyhledávače či zbožáky pak Google Analytics vůbec nepoznají. Řadí je chybně mezi běžné odkazující stránky do reportu „Odkazy“. A hlavně z nich nijak nereportují dotazy uživatelů.
Už přes rok se musíme v Google Analytics potýkat s problémem zvaným `(not provided)`. Kvůli němu jsou statistiky návštěvnosti přes klíčová slova z Google zkreslené a mohou vést k více či méně chybným závěrům. Ve většině případů pak může vyhodnocení vašich SEO snah dopadnout mnohem hůře, než jaké ve skutečnosti je.
V Google Analytics nás čeká řada zásadních novinek. Lze je bez zdráhání označit za revoluční. Nejedná se totiž jen o přidávání více či méně užitečných funkcí do stávajícího systému, jak tomu bylo doposud. S nadsázkou řečeno nezůstane kámen na kameni a během příštího roku budeme mít úplně nový a úplně jiný měřicí systém. Lepší.
Jedna z nejčastějších otázek ve webové analytice, kterou slýcháme od klientů: „A kolik máme na webu vracejících se uživatelů? A kolik uživatelů přišlo nových?“ Poměrně prostá otázka, u které všichni tak nějak intuitivně cítíme její význam. Když se ale člověk začne ptát podrobněji, klient najednou zjistí, že vlastně neví, co vůbec chce a proč.