Novinky ze světa MailChimpu
1. Mandrill
Mandrill je nástroj pro rozesílání transakčních e-mailů, jako je například potvrzení o objednávce nebo informace o jejím stavu. Koncem dubna se stal placeným rozšířením MailChimpu. Tento krok nepotěšil velkou část stávajících uživatelů Mandrillu, kteří ho mohli využívat do dvanácti tisíc odeslaných e-mailů měsíčně zadarmo. Ihned se ale objevily alternativy. MailChimp doporučuje například nástroje SparkPost, SendGrid nebo Mailgun, které uživatelům Mandrillu nabídly jednoduchý přechod.
Proč ale používat Mandrill pro transakční e-maily? Na rozdíl od ostatních řešení rozšiřuje možnosti segmentace. Můžeme tak odesílat i automatické e-maily na základě (ne)otevření nebo (ne)kliknutí do našich transakčních e-mailů.
2. MailChimp PRO
MailChimp PRO je rozšíření MailChimpu o novou pokročilejší funkcionalitu. Jedna z nejdůležitějších novinek je zrušení maximálního počtu pěti podmínek při vytváření dynamických segmentů. Nyní je možné dokonce vytvářet vzájemně propojené skupiny podmínek. Drobnou nevýhodou ovšem je, že tyto segmenty nejsou pak dynamické. Před použitím v kampani je tedy potřeba segmenty aktualizovat. Bohužel limit maximálního počtu 60 skupin zůstal nezměněn.
MailChimp PRO také rozšiřuje možnosti AB testování na multivarietní testování. Ze základních 4 kombinací je tak možné vytvořit až 8 variant testu. Například 8 různých předmětů e-mailu nebo 4 předměty pro 2 různé obsahy e-mailu.
Další velkou novinkou jsou pokročilejší reporty, které umožňují porovnávat vybrané kampaně mezi sebou – například všechny odeslané kampaně za poslední měsíc. Pokud každý týden posíláme stejný typ kampaně, jako je třeba newsletter s novinkami, můžeme je mezi sebou porovnávat z hlediska otevíranosti, klikanosti, označení jako spam nebo počtu odeslaných a nedoručených e-mailů. To vše včetně porovnávání chování až 4 definovaných segmentů (například zákazníci noví, starší než 1 rok, mladší než 1 rok, neaktivní) oproti celku. U reportů je také možné nastavit pravidelnou aktualizaci výsledků.
Reporty byly rozšířeny o predikci demografie kontaktů, která odhaduje věk a pohlaví kontaktů v databázi.
Mezi další drobná vylepšení MailChimpu PRO pak patří zvýšení počtu sloupců (merge tagů) o dalších 50, podpora časových pásem i v Automation (automaticky odesílaných e-mailech), 50 tisíc e-mailů pro Mandrill, zastavení právě odesílané kampaně nebo porovnání reputace oproti ostatním zákazníkům MailChimpu.
Za rozšíření MailChimp PRO je potřeba si ke stávajícímu měsíčnímu tarifu připlatit $199 měsíčně.
3. Automation
Pro MailChimp je Automation (automaticky odesílané e-maily, dříve tzv. Autorespondery) jedna z klíčových oblastí. Začátkem roku se objevily nové kategorie Automation připravené pro použití v oblasti hudby, neziskových organizací, vzdělávání a softwaru. Nejedná se tedy o úplně nové druhy, ale jen o předpřipravenou sadu typicky používaných automaticky odesílaných e-mailů v dané oblasti.
Například pro oblast hudby jsou e-maily připraveny tak, aby muzikanti mohli jednoduše zůstat v kontaktu se svými posluchači. Mohou tak plynule zapojit nové fanoušky do dění okolo své skupiny. Obsahuje follow-up e-mail po zakoupení alba a následný e-mail s hodnocením, uvítací sérii s představením celé skupiny a její tvorby nebo pozvánku a follow-up na další koncert.
Další novinkou v oblasti Automation jsou pak tzv. post-actions. Ty umožňují po odeslání e-mailu kontakt automaticky odhlásit, vymazat nebo ho přidat do zvláštní skupiny. V praxi je můžeme použít tak, že nový kontakt bude přidán do pravidelné rozesílky novinek z e-shopu až po dokončení celé welcome série.
4. E-commerce
Další oblastí, na kterou se MailChimp hodně soustředí je e-commerce. Již teď je možné MailChimp jednoduše propojit s Prestashopem, BigCommerce, OpenCart, Shopify, Magentem a WooCommerce nebo pomocí API s jakýmkoliv jiným e-shopem.
Propojení umožňuje vytvářet dynamické segmenty na základě chování zákazníka v e-shopu. Například jestli nakoupil, jaká je průměrná objednávka, co si koupil a z jaké kategorie. A odesílat díky tomu lépe zacílené e-maily.
Propojení s e-shopem rozšiřuje další možnosti Automation o automaticky odesílané e-maily na základě nákupu produktu, nákupu v určité kategorii nebo nedokončení objednávky (opuštěný košík).
Díky propojení také můžeme přidávat do našich kampaní přidávat nový doporučovací blok s produkty, který může obsahovat až 10 doporučovaných produktů poskládaných do skupiny s jedním až čtyřmi produkty. Produkty jsou pak doporučovány automaticky každému kontaktu na základě jeho předchozích nákupů.