Debugování s XDebug
Tématem našeho červencového interního školení bylo debugování a profilování PHP kódu s pomocí XDebug. Jindrova prezentace přináší základní záchytné body pro instalaci, konfiguraci i samotné používání tohoto nástroje.
V rámci Medio Interactive pořádáme pravidelná interní školení na různá témata týkající se naší činnosti. Zde naleznete různé zajímavé materiály a prezentace, o které se s vámi chceme podělit.
Tématem našeho červencového interního školení bylo debugování a profilování PHP kódu s pomocí XDebug. Jindrova prezentace přináší základní záchytné body pro instalaci, konfiguraci i samotné používání tohoto nástroje.
Při automatizovaném testování kódu své aplikace narazíte dříve či později na potřebu nahrazování některých skutečných tříd takzvanými mock objekty. Naše prezentace shrnuje, co vlastně mocky jsou, proč jsou potřeba a jak se s nimi pracuje v testovém frameworku PHPUnit.
Při vývoji aplikací se snažíme všechen kód pokrývat automatizovanými testy. Podrobnějšími důvody pro testování se už v minulosti zabýval Ondra Mirtes v samostatném článku Testování není nástroj, ale metoda vývoje. Zvláštní kapitolou je přitom testování presenterů. Tomu jsme věnovali samostatné interní školení.
Chceme se s vámi dělit o zajímavé materiály z našich pravidelných vnitrofiremních školení. První na řadě je prezentace Vaška Novotného z jeho přednášky o PostgreSQL. Dá vám souhrnný přehled o všech důležitých vlastnostech a specifikách tohoto databázového systému, který v Medio Interactive při vývoji aplikací používáme.