Vyhledávače
Pokračování článku o vyhledávači DuckDuckGo zaměřené na zobrazování tzv. Instant Answers – okamžitých odpovědí na vyhledávací dotazy. Instant Answers zobrazují ve vyhledávání zpravidla odpovědi na předem definované vyhledávací fráze. Fungují obdobně jako Knowledge Graph od Google. Instant Answers však vyvíjí z velké části komunita uživatelů. Skýtají tak velký marketingový potenciál a nabízí celou řadu opravdu zajímavých funkcí.
Seznam referrer spamu, na který můžete v Google Analytics narazit, se neustále rozšiřuje. Stále častěji také najdete mezi referral zdroji pochybně vypadající doménu duckduckgo.com. Odfiltrovat ji, by však byla chyba. DuckDuckGo.com je vyhledávač, o kterém se mluví především v zahraničí. Aktivní uživatele má však i v ČR.
Jeden z nejčastějších omylů, kterého se dopouští i zkušení SEO harcovníci, je využití standardu robots.txt pro zákaz indexace stránek. Zapamatujte si jednoduché pravidlo. Robots.txt neslouží k zákazu indexace stránek. Nikdy a ani trochu. A naopak může uškodit.
Očistit svůj web od banu ve fulltextových vyhledávačích za pokřivený odkazový profil, to je krev, slzy a dřina. V následujícím článku shrnujeme jednu z technik při odstraňování penalizace, který nám v Medio Interactive pomáhá odfiltrovat největší odkazové bahno snadno a rychle. Na řadu přicházejí třeba pokročilejší možnosti vyhledávání, jako jsou operátory site: a link:.
Google Analytics ve svých výkazech zdrojů návštěvnosti nepracují úplně správně s českými vyhledávači. Do reportu neplaceného vyhledávání padá vlastně jen Seznam a Google. Zbylé vyhledávače či zbožáky pak Google Analytics vůbec nepoznají. Řadí je chybně mezi běžné odkazující stránky do reportu „Odkazy“. A hlavně z nich nijak nereportují dotazy uživatelů.
SEO servisy, SEO analyzátory a jiné SEOmaty se nám dostávají do módy. Takže je na čase si to říct pěkně nahlas: SEOmaty jsou k ničemu. Měří totiž všechno možné, jenom ne to, jak dobře děláte SEO. Jejich výsledkem jsou povětšinou hlouposti, které nemá cenu vůbec řešit nebo se jimi byť i jen sebeméně trápit.
Zkuste si na chvíli představit, že by najednou neexistoval Google. A taky Seznam a Bing. A vůbec všechny fulltexty a zbožáky. Co by na takovém internetu dělali uživatelé? Přestali by číst články a nakupovat v e-shopech? Nejspíš ne. Tak co by četli? Kde by nakupovali? Podle čeho by se řídili?
Seznam má 54 a Google 33 procent, hlásají poslední statistiky Navrcholu.cz. Každoroční tiskové zprávy Internet Infa jsou často považovány za důvěryhodný přehled o rozložení sil vyhledávačů na českém trhu. Ve skutečnosti jsou ale podíly fulltextů nejspíš úplně jiné.