Heuréka.cz
Zbožové vyhledávače patří u e-shopů mezi největší zdroje návštěvnosti a tržeb. Návštěvníci ze „zbožáků“ se ve velkém procentu stávají zákazníky a i náklady na inzerci jsou velmi dobré. I u srovnávačů zboží je ale řada věcí, o kterých by měl každý provozovatel e-shopu vědět a dát si na ně pozor. Tady je jedenáct z nich.
Další článek ze série elegantního sledování zbožových srovnávačů v Google Analytics. Znalí tohoto blogu by již měli mít krásně pročištěná data od všeho nadbytečného. Zaměříme se na mobilní web heureka.cz a ukážeme si jak lépe měřit návštěvnost z kategorií katalogu.
Pokud provozujete e-shop, určitě jste si všimli, že reporty návštěvnosti z Heuréky a pár dalších zbožáků jsou poměrně neuspořádané. V Google Analytics je přitom možné je rozumně sloučit dohromady a nepřijít přitom o žádná data.
Před nějakou dobou psal Honza Tichý o tom, jak vysegmentovat návštěvnost ze zbožových srovnávačů přímo v reportech Google Analytics. To je snadná a rychlá cesta, kterou můžete použít kdykoliv bez nutnosti předchozího nastavování. Daleko lepší ale je odlišit si cenové srovnávače už v okamžiku změření návštěvy pomocí pokročilých filtrů.
„Chcete vědět, zda nabídka, kterou si právě prohlížíte, je opravdu ta nejvýhodnější?“ Takto uvedla Heuréka 2. listopadu jeden ze svých posledních kontroverzních počinů: Heuréka lištu, rozšíření pro prohlížeče Chrome a Firefox. Uživatelé nažehlili prapory a vyrazili vítat spřátelené mírové sbory, provozovatelé e-shopů naleštili Kalašnikovy.
Google Analytics nijak nerozpoznávají návštěvnost ze zbožových srovnávačů od ostatních zdrojů. Při práci se statistikami se ale občas hodí vyfiltrovat si právě jenom návštěvy přicházející ze zbožáků. V článku ukážu dva rychlé postupy, jak toho dosáhnout.
Google Analytics ve svých výkazech zdrojů návštěvnosti nepracují úplně správně s českými vyhledávači. Do reportu neplaceného vyhledávání padá vlastně jen Seznam a Google. Zbylé vyhledávače či zbožáky pak Google Analytics vůbec nepoznají. Řadí je chybně mezi běžné odkazující stránky do reportu „Odkazy“. A hlavně z nich nijak nereportují dotazy uživatelů.