Zboží.cz
Zbožové vyhledávače patří u e-shopů mezi největší zdroje návštěvnosti a tržeb. Návštěvníci ze „zbožáků“ se ve velkém procentu stávají zákazníky a i náklady na inzerci jsou velmi dobré. I u srovnávačů zboží je ale řada věcí, o kterých by měl každý provozovatel e-shopu vědět a dát si na ně pozor. Tady je jedenáct z nich.
Seznam.cz poslední dobou výrazně obměňuje šatník. Od dubna hledáme služby v nových Firmách, od června jsou tu nové Mapy. Výraznou proměnou prochází také zbožový srovnávač Zboží.cz. Doposud na něm proběhlo několik kosmetických úprav, jako je redesign titulní stránky, recenze produktů, ruční nástroj pro párování zboží nebo nastavení frekvence stahování feedu. Novinek ale v nejbližších dnech bude více. Seznam.cz si […]
Před nějakou dobou psal Honza Tichý o tom, jak vysegmentovat návštěvnost ze zbožových srovnávačů přímo v reportech Google Analytics. To je snadná a rychlá cesta, kterou můžete použít kdykoliv bez nutnosti předchozího nastavování. Daleko lepší ale je odlišit si cenové srovnávače už v okamžiku změření návštěvy pomocí pokročilých filtrů.
Google Analytics nijak nerozpoznávají návštěvnost ze zbožových srovnávačů od ostatních zdrojů. Při práci se statistikami se ale občas hodí vyfiltrovat si právě jenom návštěvy přicházející ze zbožáků. V článku ukážu dva rychlé postupy, jak toho dosáhnout.
Google Analytics ve svých výkazech zdrojů návštěvnosti nepracují úplně správně s českými vyhledávači. Do reportu neplaceného vyhledávání padá vlastně jen Seznam a Google. Zbylé vyhledávače či zbožáky pak Google Analytics vůbec nepoznají. Řadí je chybně mezi běžné odkazující stránky do reportu „Odkazy“. A hlavně z nich nijak nereportují dotazy uživatelů.