Seznam referrer spamu, na který můžete v Google Analytics narazit, se neustále rozšiřuje. Stále častěji také najdete mezi referral zdroji pochybně vypadající doménu duckduckgo.com. Odfiltrovat ji, by však byla chyba. DuckDuckGo.com je vyhledávač, o kterém se mluví především v zahraničí. Aktivní uživatele má však i v ČR.
V sobotu 12. září se uskuteční první pražský MeasureCamp. Jedná se o celosvětově pořádanou (ne)konferenci o webové a datové analytice. Její tradice začala v roce 2012 v Londýně, v dalších letech se rozšířila do Hong Kongu, Madridu nebo Paříže. A letos máme MeasureCamp poprvé i v Česku. První lístky budou uvolněny již dnes – a budou zcela zdarma.
Už půl roku Sklik nabízí nástroj pro automatické značkování, díky kterému už nemusíte řešit ruční doplňování UTM parametrů do adres. Pojďme se podívat, jak v PPC kampaních zkrotit neposlušný autotagging Skliku a sjednotit data s AdWords.
Přípravy na první ročník konference DATA restart jsou v plném proudu a lístky pomalu ale jistě ubývají. Proto bychom vás rádi ještě zavčas pozvali! Hlavními tématy jsou data, webová i ne-webová analytika, data mining a business intelligence. Zaměřili jsme se na moderní trendy, praktické příklady a postupy, vše v duchu hesla „Méně teorie, více praxe.“
Jednou z mnoha horkých novinek oznámených na právě probíhající F8 Facebook Developer Conference jsou Faceboook Analytics pro aplikace. Služba je zdarma a může pro vás být dost užitečná. Nabízí totiž pěknou řádku funkcí, které vám pomohou jak vyvíjet a vylepšovat vaše aplikace, tak i reklamy na ně cílící.
Další článek ze série elegantního sledování zbožových srovnávačů v Google Analytics. Znalí tohoto blogu by již měli mít krásně pročištěná data od všeho nadbytečného. Zaměříme se na mobilní web heureka.cz a ukážeme si jak lépe měřit návštěvnost z kategorií katalogu.
Pokud provozujete e-shop, určitě jste si všimli, že reporty návštěvnosti z Heuréky a pár dalších zbožáků jsou poměrně neuspořádané. V Google Analytics je přitom možné je rozumně sloučit dohromady a nepřijít přitom o žádná data.
Před nějakou dobou psal Honza Tichý o tom, jak vysegmentovat návštěvnost ze zbožových srovnávačů přímo v reportech Google Analytics. To je snadná a rychlá cesta, kterou můžete použít kdykoliv bez nutnosti předchozího nastavování. Daleko lepší ale je odlišit si cenové srovnávače už v okamžiku změření návštěvy pomocí pokročilých filtrů.
Google Analytics ve svých výkazech zdrojů návštěvnosti nepracují úplně správně s českými vyhledávači. Do reportu neplaceného vyhledávání padá vlastně jen Seznam a Google. Zbylé vyhledávače či zbožáky pak Google Analytics vůbec nepoznají. Řadí je chybně mezi běžné odkazující stránky do reportu „Odkazy“. A hlavně z nich nijak nereportují dotazy uživatelů.
V Google Analytics nás čeká řada zásadních novinek. Lze je bez zdráhání označit za revoluční. Nejedná se totiž jen o přidávání více či méně užitečných funkcí do stávajícího systému, jak tomu bylo doposud. S nadsázkou řečeno nezůstane kámen na kameni a během příštího roku budeme mít úplně nový a úplně jiný měřicí systém. Lepší.