11 kritických míst vyhledávačů zboží
Zbožové vyhledávače patří u e-shopů mezi největší zdroje návštěvnosti a tržeb. Návštěvníci ze „zbožáků“ se ve velkém procentu stávají zákazníky a i náklady na inzerci jsou velmi dobré. I u srovnávačů zboží je ale řada věcí, o kterých by měl každý provozovatel e-shopu vědět a dát si na ně pozor. Tady je jedenáct z nich.
- Produktové kampaně v Skliku pracují s daty posílanými přes XML feed na Zboží.cz. Pokud upravujete například kategorie kvůli zařazení zboží na Zboží.cz, můžete si zároveň rozhodit produktovou kampaň v Skliku. Nezapomeňte každou změnu kategorií ve vašem feedu promítnout také do nastavení produktových skupin v Skliku.
- Na dobré pozice v kategoriích i vyhledávání na Heurece se dá dostat přes ProductADS.cz. Ale pozor, platí se tu za proklik do produktové karty, nikoliv na e-shop. Za ten si pak ale následně zaplatíte taky.
- Na Heurece se nedá vypnout inzerce ve Slevách, odkud jsou mnohem nižší konverzní poměry než z běžných kategorií. Nejde ani nastavit nižší cena za proklik než z kategorie. Často je proto potřeba snížit ceny prokliků u zlevněného zboží.
- Pozor na denní limit na Heurece. Ten je sice možné si nastavit, ale při jeho dosažení se jen odešle mailem upozornění, inzerce běží dál. Vypnout ji musíte ručně.
- Změny v URL adresách produktů vždy pečlivě zvažte. Při jakékoliv jejich úpravě totiž dochází k odpárování produktů na Heurece. Následná kontrola a párování trvá několik dnů, v případě oblečení a módy i několik měsíců. Změnou URL bývala i změna z http na https. Heureka vydala 9. 8. krátkou zprávu, že nově je již možné přejít na https bez nežádoucího odpárování.
- Před Vánocemi si za proklik na Heurece připlatíte. Každý rok od října do prosince totiž Heureka zdraží minimální ceny prokliků v kategoriích i ve vyhledávání o 25 %.
- Párování probíhá na Heurece v méně důležitých kategoriích pouze strojově. Administrátoři tak neslučují duplicitní produkty a v jedné kategorii pak může být jeden produkt i na pěti různých produktových stránkách. Příkladem mohou být třeba Poštovní schránky.
- Heureka věří Ověřeným. Pokud na ní chcete pro svůj e-shop získat lepší pozice na produktových stránkách díky nastavení vyšší ceny za proklik, musíte získat certifikát Ověřeno zákazníky. Znamená to nasadit do e-shopu kód této služby, informovat Heureku o všech provedených nákupech a posílat jí e-mailovou adresu každého zákazníka, aby mu mohla po deseti dnech odeslat dotazník spokojenosti.
- Na Slovensku generuje 95 % tržeb ze zbožových srovnávačů Heureka. Ostatní porovnávače zboží jsou tak malé, že se prakticky nevyplatí na nich za správu inzerce platit.
- Na Glami.cz se dá proklikat desítky tisíc korun za den bez možnosti nastavit denní limit. Výsledky je proto potřeba hlídat a na Glami případně posílat jen vybrané zboží.
- Hledejceny.cz a Cochces.cz už nepatří k sobě. Lepší výsledky v objemu objednávek má méně známé Cochces.cz.
Závěrem
Výčet kritických míst vyhledávačů zboží tím určitě nekončí. Sami jste se určitě setkali s tím, že vám ve srovnávačích někde utíkaly peníze naprosto zbytečně. U porovnávačů cen je ale oproti jiným zdrojům návštěvnosti výhodou, že pravidla hry jsou veřejně známá a mění se jen velmi pozvolna. Pokud tedy nasbíráte zkušenosti, nebo se spojíte se zkušeným odborníkem, můžete získávat spousty zákazníků za slušné peníze. A přitom být poměrně v klidu, že aktuální výsledky dokážete zopakovat i v dalších měsících či letech.