11 kritických míst vyhledávačů zboží

Zbožové vyhledávače patří u e-shopů mezi největší zdroje návštěvnosti a tržeb. Návštěvníci ze „zbožáků“ se ve velkém procentu stávají zákazníky a i náklady na inzerci jsou velmi dobré. I u srovnávačů zboží je ale řada věcí, o kterých by měl každý provozovatel e-shopu vědět a dát si na ně pozor. Tady je jedenáct z nich.

  1. Produktové kampaně v Skliku pracují s daty posílanými přes XML feed na Zboží.cz. Pokud upravujete například kategorie kvůli zařazení zboží na Zboží.cz, můžete si zároveň rozhodit produktovou kampaň v Skliku. Nezapomeňte každou změnu kategorií ve vašem feedu promítnout také do nastavení produktových skupin v Skliku.
  2. Na dobré pozice v kategoriích i vyhledávání na Heurece se dá dostat přes ProductADS.cz. Ale pozor, platí se tu za proklik do produktové karty, nikoliv na e-shop. Za ten si pak ale následně zaplatíte taky.
  3. Na Heurece se nedá vypnout inzerce ve Slevách, odkud jsou mnohem nižší konverzní poměry než z běžných kategorií. Nejde ani nastavit nižší cena za proklik než z kategorie. Často je proto potřeba snížit ceny prokliků u zlevněného zboží.
  4. Pozor na denní limit na Heurece. Ten je sice možné si nastavit, ale při jeho dosažení se jen odešle mailem upozornění, inzerce běží dál. Vypnout ji musíte ručně.
  5. Změny v URL adresách produktů vždy pečlivě zvažte. Při jakékoliv jejich úpravě totiž dochází k odpárování produktů na Heurece. Následná kontrola a párování trvá několik dnů, v případě oblečení a módy i několik měsíců. Změnou URL bývala i změna z http na https. Heureka vydala 9. 8. krátkou zprávu, že nově je již možné přejít na https bez nežádoucího odpárování.
  6. Před Vánocemi si za proklik na Heurece připlatíte. Každý rok od října do prosince totiž Heureka zdraží minimální ceny prokliků v kategoriích i ve vyhledávání o 25 %.
  7. Párování probíhá na Heurece v méně důležitých kategoriích pouze strojově. Administrátoři tak neslučují duplicitní produkty a v jedné kategorii pak může být jeden produkt i na pěti různých produktových stránkách. Příkladem mohou být třeba Poštovní schránky.
  8. Heureka věří Ověřeným. Pokud na ní chcete pro svůj e-shop získat lepší pozice na produktových stránkách díky nastavení vyšší ceny za proklik, musíte získat certifikát Ověřeno zákazníky. Znamená to nasadit do e-shopu kód této služby, informovat Heureku o všech provedených nákupech a posílat jí e-mailovou adresu každého zákazníka, aby mu mohla po deseti dnech odeslat dotazník spokojenosti.
  9. Na Slovensku generuje 95 % tržeb ze zbožových srovnávačů Heureka. Ostatní porovnávače zboží jsou tak malé, že se prakticky nevyplatí na nich za správu inzerce platit.
  10. Na Glami.cz se dá proklikat desítky tisíc korun za den bez možnosti nastavit denní limit. Výsledky je proto potřeba hlídat a na Glami případně posílat jen vybrané zboží.
  11. Hledejceny.cz a Cochces.cz už nepatří k sobě. Lepší výsledky v objemu objednávek má méně známé Cochces.cz.

Závěrem

Výčet kritických míst vyhledávačů zboží tím určitě nekončí. Sami jste se určitě setkali s tím, že vám ve srovnávačích někde utíkaly peníze naprosto zbytečně. U porovnávačů cen je ale oproti jiným zdrojům návštěvnosti výhodou, že pravidla hry jsou veřejně známá a mění se jen velmi pozvolna. Pokud tedy nasbíráte zkušenosti, nebo se spojíte se zkušeným odborníkem, můžete získávat spousty zákazníků za slušné peníze. A přitom být poměrně v klidu, že aktuální výsledky dokážete zopakovat i v dalších měsících či letech.

Zveřejněno 23.8.2016 v rubrice Internetový marketing se štítky , , .
prichystal

Vladimír Přichystal

Vladimír pomáhá e-shopům vydělávat peníze. Spravuje jim PPC kampaně, inzerci ve vyhledávačích zboží, stará se o SEO a vyhodnocování výsledků.

Google+ profil @prichystal info@vladimirprichystal.cz