DATA workshop – Enhanced ecommerce
Začátek školního roku k dalšímu vzdělávání přímo vybízel. I naše myšlenka byla už nějakou dobu jasná. Předat širšímu publiku naše teoretické i praktické znalosti na konkrétní téma a umožnit mu hned si vše i na vlastní kůži pořádně osahat a v reálu vyzkoušet. Dlouho nám chyběl ten správný formát. I ten jsme ale nakonec našli. A tak vedle Medio Akademie a našich konferencí vznikl DATA workshop. Půldenní setkání se zástupci agentur i všemi dalšími, které dané téma prostě zajímá. Pro začátek jsme se spojili s Digitální Garáží, novým programem Google, který má za cíl vzdělávat českou populaci v online marketingu.
Jako téma prvního workshopu jsme vybrali sice starší, leč zatím stále lehce tajemné téma Enhanced Ecommerce. Ve čtvrtek 15. září 2016 se na něj v konferenčním centru Green Point sešlo přes 50 účastníků od zástupců agentur až po eshopáře. Ve velkém počtu jsme dorazili i my, abychom byli k dispozici pro konzultace a řešení problémů při praktických úkolech. Úvod si vzal na starost Honza Tichý, který všem vysvětlil Enhanced Ecommerce a přemýšlení okolo něj pěkně do široka. Tomáš Kumsta si potom vzal do parády rozhraní Google Analytics a postupně všem vysvětlil report po reportu. Samozřejmě nechyběla řada praktických úkolů, na kterých si účastníci procvičili i své vyhodnocovací dovednosti. Po posilňujícím občerstvení na slunečné terase přišla segmentace v podání Marka Aldorfa, u jehož úkolů se zapotil snad každý. Pomyslnou třešničku nabídla Romana Velflová, která ukázala, jak snadno a efektivně vytáhnout ecommerce data z Google Analytics ven a dál s nimi mimo GA pracovat. A protože jsme měli my i Google náladu na rozdávání, nabídli jsme všem účastníkům hodinovou konzultaci v oblasti webové analytiky od nás zdarma. Jedinou podmínkou bylo složení individuální certifikační zkoušky Google Analytics do předem daného termínu.
Vybrané Enhanced Ecommerce tipy
- Implementaci je vhodné si rozfázovat. Nikdy se nesnažte to zvládnout všechno najednou. Zvládnete tak jedině získat rozbitá data.
- Pokud uživatel vstoupí přes stránku s detailem produktu, tak Google Analytics tuto aktivitu vnímá jako dva po sobě jdoucí hity: 1. zobrazení stránky (Pageview), 2. zobrazení podrobnosti o produktu (Product Detail Views).
- Podmínky vs. Sekvence ve vlastních segmentech jsou „pěknej humus“. Jedině přes sekvence si dokážete nastimulovat více podmínek pro jeden hit.
- Pokud porovnáváte nějaké metriky, dejte pozor, aby měly stejný rozsah (scope). Když např. srovnáváte zobrazení podrobnosti o produktu (Product Detail Views) a unikátní nákupy (Unique Purchases), mícháte jablka s hruškami, resp. hity s návštěvami.
- Přes API Google Analytics máte přístup k 65 dimenzím a metrikám elektronického obchodu, ale 2/3 se týkají pouze Enhanced Ecommerce.
Výběr fotek
Více fotek si můžete prohlédnout v galerii.
Zaujal vás DATA workshop a chcete se o dalším termínu dovědět mezi prvními? Zapište se do našeho seznamu, dáme vám včas vědět!