Zpřístupňujeme EasyReport běžným e-shopům

EasyReport V polovině letošního léta jsme spustili EasyReport. Je to analytický nástroj přinášející e-shopům řadu důležitých a smysluplných reportů, které v ostatních systémech typu Google Analytics chybějí.

Po pilotním běhu s několika vybranými obchody teď EasyReport zpřístupňujeme i skutečně malým e-shopům. V novém tarifu EASY nabízíme plnou funkčnost nástroje v celé šíři za 2.900 Kč měsíčně.

Plníme tak hlavní cíl, se kterým jsme EasyReport od začátku stavěli. Přiblížit skutečnou analytiku i běžným e-shopům. Reálné využívání dat nemusí a nesmí být nedostižnou výhodou jen těch největších hráčů na trhu.

V čem vám EasyReport pomůže?

K vytvoření EasyReportu nás dovedla skutečná potřeba vidět výstupy, které třeba v Google Analytics zcela chybí, ale které jsou přitom pro rozhodování e-shopů klíčové:

  • Pro vyhodnocení kampaní je potřeba znát dvě věci: kolik stály a jakou marži přinesly. Každá koruna vložená do výkonnostní reklamy musí vrátit aspoň korunu zpátky, ideálně víc. Je to zcela jednoduché, ale Google Analytics na to neumí vůbec odpovědět. Marži nesledují vůbec, tržby jen bez očištění o storna a vratky, o nákladech škoda mluvit. EasyReport zobrazuje kampaňové reporty opřené o skutečné marže, očištěné o storna a vratky, se započítanými všemi souvisejícími reklamními náklady. Konečně tak zjistíte, která kampaň vám skutečně vydělává a jaký inzerát jste měli už dávno vypnout. Které kampaně vás stojí 80 procent nákladů, ale přinášejí jen 20 procent tržeb. Nebo jak se v čase vyvíjí podíly jednotlivých zdrojů na celkových nákladech a ziscích.
  • Akviziční kampaně slouží k přivedení dlouhodobých vracejících se zákazníků. Chcete u nich proto vidět, jak naučily přivedené zákazníky vracet se k vám a nakupovat opakovaně. Zajímá vás, po kolika měsících se investice do nich vrátila a kolik vám přivedení zákazníci vydělali za celý následující rok. Řeč je o takzvaných kohortách a Customer Lifetime Value. Ani zde Google Analytics nenabízí uspokojivou odpověď. V EasyReportu je kohortám věnovaná celá jedna velká samostatná sekce.
  • EasyReport KohortyE-shop se točí kolem objednávek. O objednávkách musíte vědět řadu informací, které vám Google Analytics nedají. Na všemožné důležité otázky odpoví EasyReport. Odkud přišla jaká objednávka? Kolikátý nákup daného uživatele to je? Ze kterých kampaní přichází hodně stornovaných transakcí? Které zdroje návštěvnosti vám přivádí opakované objednávky a které naopak jen jednorázové? Jak se vyvíjí hodnoty opakovaných objednávek v čase?
  • Soustřeďte se na zákazníky! Google Analytics nejsou na zákaznickou analytiku vůbec stavěné a skoro nic kolem ní neumí. EasyReport je tu doma. Roste vám počet vracejících se zákazníků? Kteří to jsou a odkud přišli? Jak často se k vám vracejí? Žije váš e-shop z věrných uživatelů, nebo musíte pro získání každé další objednávky vždy vynaložit další a další peníze do reklamy? Kteří zákazníci vám vydělávají nejvíc? Nepřináší většinu zisků jen desetina věrných zákazníků? Kteří jsou naopak problémoví a opakovaně proděleční?
  • Samostatná část EasyReportu je věnována RFM segmentaci. Tedy analýze, kterou obvykle nenabízí ani mnohem pokročilejší nástroje, než jsou Google Analytics. Díky ní budete vědět, kdo u vás často nakupuje a hodně utrácí. Kdo se k vám naopak už dlouho nevrátil a je potřeba se mu připomenout nebo ho odprosit. Komu nabídnout věrnostní systém a kde je to zbytečné. Rozpoznejte a hýčkejte své věrné zákazníky. Udržte si lidi, kteří od vás odcházejí. Přiveďte zpět ztracené zákazníky.

Chcete si EasyReport prohlédnout, osahat a získat přístup do DEMO účtu? Napište nám!

Jak to celé probíhá?

EasyReport Overview

Cena za EasyReport je odvislá na velikosti vašeho e-shopu, konkrétně na počtu objednávek, které průměrně v měsíci odbavíte. E-shopy s prodeji do 1.000 objednávek tak mají EasyReport už za 2.900 Kč měsíčně.

Na začátku spolu uzavřeme smlouvu na první 3 měsíce. Platíte ale jen za dva, první měsíc provozu máte zdarma – během něj dořešíme napojení EasyReportu na vaše data, můžete si celý systém osahat a seznámit se s ním. Poté přejdeme na měsíční platby, neuvazujete se k žádné dlouhodobé spolupráci, můžete kdykoliv skončit. Při roční platbě předem dostanete další 2 měsíce provozu zdarma.

Napojení vašeho e-shopu do EasyReportu je rozdělené do několika postupných volitelných fází. Každá z nich přidává do systému další dodatečná data, a tedy kvalitnější a užitečnější výstupy. Každá z nich je i jinak náročná. V nejjednodušším případě to znamená během pár minut přidání přístupů do Google Analytics či vašich reklamních systémů. Ale i tu nejsložitější část, tedy export skutečných objednávek z vašeho systému, zvládne váš vývojář za několik málo hodin práce.

Nemusíte ale vůbec splnit hned všechny. Je ale pouze na vás, co vše napojíte hned a co třeba necháte na někdy později. Pro první vstup do systému nám dokonce jen stačí během minuty zpřístupnit vaše Google Analytics. Obecně ale platí, že čím více toho hned na začátku napojíte, tím dostanete ve výsledku kvalitnější data a vypovídající reporty.

Chcete si EasyReport prohlédnout, osahat a získat přístup do DEMO účtu? Nebo se třeba jen na něco zeptat? Napište nám!

Zveřejněno 4.10.2016 v rubrice Analytika se štítky , , .
tichy

Jan Tichý

Honza provozuje analytickou, konzultační a vývojářskou firmu Medio Interactive. Vystudoval informační a znalostní inženýrství na VŠE v Praze, kde příležitostně přednáší o webové analytice, webdesignu a internetovém marketingu.

Google+ profil @jantichy tichy@medio.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *