Facebook představil své Analytics
Jednou z mnoha horkých novinek oznámených na právě probíhající F8 Facebook Developer Conference jsou Faceboook Analytics pro aplikace. Služba je zdarma a může pro vás být dost užitečná. Nabízí totiž pěknou řádku funkcí, které vám pomohou jak vyvíjet a vylepšovat vaše aplikace, tak i reklamy na ně cílící.
Zatím je to dostupná jen pro aplikace, které využívají tzv. App Events, což je dle Facebooku 87 % z nejlépe profitujících aplikací ve Spojených státech. Pro ty z vás, kteří to zatím nevyužívají, ale chtěli by začít, bude dobrým pomocníkem facebookovská Developers dokumentace.
Co všechno s novou službou přichází?
Měření napříč zařízeními
Jak je všude obecně známé, podíl mobilního prohlížení internetu nezastavitelně roste. Facebook Analytics for Apps to vzhledem k přihlášení drtivé většiny uživatelů, dokážou spojovat s desktopovým surfováním a nabídnout přehledy, s jejichž přesností jsme se doposud moc nesetkali.
Studentská pečeť pořádá pravidelně různé čoko soutěže. Aby mohli zájemce informovat o nových soutěžích, potřebují na ně získat kontakt skrze registraci na webu. V listopadu pořádali např. soutěž o edici čokolád, jejíchž příchutě by si uživatelé sami namíchali. Využívala k tomu Facebook aplikaci Čokomat. Cross-Device umožní sledovat uživatele, kteří na Facebooku klikli z mobilu na reklamu k této aplikaci a soutěže se zúčastnili, potom pravidelně na webu kontrolovali seznam výherců a nakonec se na webu také zaregistrovali, protože chtěli mít informace o aktuálních soutěžích.
Facebook Analytics for App zodpoví, jak moc ovlivní soutěž na Facebooku konečné registrace v rámci webu.
Segmentace
Poměrně standardní a stále žádanější funkce. Rozdělení uživatelů dle různých kritérii najdete i zde. Chcete například vidět všechny muže, kteří používají iPhone? Díky segmentaci budete moci odkrýt afinitní charakteristiky nejčastějších uživatelů vaší aplikace a tyto vlastnosti zohlednit pří cílení reklam.
Kohorty
V poslední době stále oblíbenější funkce, která ukazuje jak se v čase chovají uživatelé, kteří ve vymezeném časovém období používali aplikaci poprvé. Kohorty vychází z událostí a je možné je filtrovat dle segmentů.
Funnely
Trychtýře, které vám pomohou porozumět tomu, jak se uživatelé pohybují vaší aplikací, jak moc konvertují a především tipy na vylepšení aplikace.
Vylepšení reklamy
Pomocí Facebook Analytics dokážete si stanovit Customer Lifetime Value uživatelů napříč různými kampaněmi a sítěmi a odhadnout potřebný rozpočet pro příště. Zjistíte, do kdy je ještě efektivní cílit reklamou na uživatele od jejich posledního kliku. Získáte podklady ke konkrétním změnám reklam – na koho cílit, v jakých jazycích, s jakým obsahem. Zpětně budete moci reaktivovat „odpadlíky“ pomocí remarketingu.
Do Facebook Analytics se dostanete na adrese facebook.com/analytics. A pro nedočkavce ještě přikládádám odkaz na demo verzi.
Momentálně je sice služba omezená pouze na aplikace, které využívají App Events. Předpokládáme, že toto je pouze začátek a služba se bude postupně rozšiřovat o další klienty a možnosti, vykročí mimo rámec čistě aplikací.
Jaké rozšíření analytiky ze strany Facebooku byste uvítali?
Související články a odkazy
- Facebook Developers: Overview of Facebook Analytics for Apps
- Facebook Developers: Introducing Facebook Analytics for Apps
- TyInternety.cz: Facebook #F8 den první: video, kam se podíváš, napumpovaný Messenger a Internet of Things
- Facebook Help Centre: Analytics Help
Komentáře k článku
[1] Michal Illich | 26. 3. 2015 v 18.47
Úplně nerozumím tomu, jak to funguje. Řekněme:
– mám iPad či iPhone
– na něm mám nainstalovaný Facebook a v něm jsem přihlášený
– pak tam mám nějakou aplikaci X, která používá App Events. V té jsem se přes FB nepřihlašoval ani jí nijak nepovoloval propojení na FB.
Otázka zní: Posílá ta appka X do Analytics něco, z čeho FB pozná, že jsem to já, Michal Illich? (Jak?)
[2] Romana Velflová | 27. 3. 2015 v 12.06
Byla jsem donucena sáhnout do Help centra Facebooku a to nikdy není dobrý pohled. Pro sledování uživatelů z různých zařízení jak se pohybují mezi aplikaci a webovou stránkou se používá klasický měřící pixel na stránce. Tady to je celkem jasné, ale jak se to chová uvnitř nativní aplikace zbla netuším – na bázi úložiště? Nevím. Nevím. Nevím
[3] Jan Tichý | 31. 3. 2015 v 21.42
[1] Michale, já to zatím z toho, co jsem si k tomu načetl, chápu tak, že je opravdu nutné se přihlásit do aplikace X přes FB účet. Možná už je tu někdo, kdo to už na nějaké své aplikaci zkouší prakticky a řekne nám k tomu víc?