Ideální odkaz

Při aktivním linkbuildingu se hodí mít představu, jak by mohl vypadat ideální zpětný odkaz. Tedy takový, který mému webu co nejlépe pomůže dosáhnout stanovených cílů. Takový, přes který na můj web teče maximální link juice:

Link juice. Copyright ©2008 Elliance, Inc., http://www.elliance.com

  • Odkaz vede z autoritativního webu z hodnotné tematicky příbuzné stránky.
  • Odkaz leží uvnitř relevantního souvislého textu.
  • Odkaz míří na konkrétní podstránku mého webu.
  • Link text koresponduje s obsahem cílové stránky a podporuje kýženou frázi.
  • Viditelný a proklikávaný odkaz na důvěryhodné navštěvované stránce.
  • Přes odkaz přicházejí relevantní zákazníci.
  • Odkaz vede z indexované stránky.
  • Přímý, jednosměrný HTML odkaz bez nofollow.
  • Na odkazující stránce není moc jiných odkazů.
  • Jiné odkazy na odkazující stránce míří na další kvalitní a relevantní weby.
  • Odkaz je trvalý a dlouhodobý, získaný za přiměřené náklady.

Odkaz neexistuje izolovaně, jeho přínosnost ovlivňuje odkazový profil mého webu. Na můj web by měly mířit odkazy:

  • z různých webů, domén, stránek, IP adres,
  • různě starých, s různými majiteli, s různými ranky,
  • příbývající průběžně, nikoliv skokově,
  • v různých formách a různých místech odkazujících stránek,
  • s různými link texty či alty,
  • mířící jak na homepage, tak na různé stránky uvnitř mého webu.

Takové ideální odkazy existují jen výjimečně. Je těžké je najít a získat.

Při praktickém linkbuildingu tak budete zpravidla dělat kompromisy a ustupovat hned z několika bodů zároveň. To vůbec nevadí, to patří k věci.

Měli byste ale linkbuildingový ideál znát. Je špatně střílet naslepo. Musíte vždy vědět, proč a z čeho slevujete.

Související odkazy

Spolupracujte s námi

Medio Interactive se od začátku roku rozrostlo o konzultační oddělení poskytující svým klientům služby v oblasti SEO a linkbuildingu. Zajímá-li vás více, ozvěte se nám, budeme rádi spolupracovat i s vámi!

Zveřejněno 13.3.2012 v rubrice Internetový marketing se štítky , .
tichy

Jan Tichý

Honza provozuje analytickou, konzultační a vývojářskou firmu Medio Interactive. Vystudoval informační a znalostní inženýrství na VŠE v Praze, kde příležitostně přednáší o webové analytice, webdesignu a internetovém marketingu.

Google+ profil @jantichy tichy@medio.cz