SEOmaty jsou k ničemu
SEO servisy, SEO analyzátory a jiné SEOmaty se nám dostávají do módy. Takže je na čase si to říct pěkně nahlas: SEOmaty jsou k ničemu. Měří totiž všechno možné, jenom ne to, jak dobře děláte SEO.
Je to očividné. Stačí si uvědomit, jaké jsou ty opravdu klíčové faktory, které drtivě rozhodují o úspěchu vašeho webu ve vyhledávačích:
- výběr klíčových slov a jejich rozdělení do vstupních stránek,
- bohatost textů a vůbec míra pokrytí long-tailu,
- vhodná informační architektura a navigační struktura webu,
- nalezení a opravení duplicit a podobností mezi stránkami,
- posouzení zpětných i odchozích odkazů a zvolené linkbuildingové strategie,
- potenciál webu získávat přirozeně další zpětné odkazy,
- zhodnocení ekonomické smysluplnosti všech aktivit,
- mnoho dalších více či méně významných věcí.
Žádnou z těchto důležitých věcí SEOmaty nehodnotí.
Namísto toho vedle několika málo užitečných faktorů sledují zejména celou řadu nesmyslů, jako je validita, sémantika, hustota zvoleného klíčového slova, využití nadpisů druhé úrovně, přítomnost sitemapy na pětistránkovém webu, GTPR nebo absolutní počet zpětných odkazů. Ty celkový úspěch ve vyhledávačích neovlivňují často vůbec nebo okrajově, jsou spíše podružné nebo podmíněné nebo se SEO vůbec nesouvisí.
SEOmaty měří všechno, jenom ne to, jak dobře děláte SEO. Jejich výsledkem jsou povětšinou hlouposti, které nemá cenu vůbec řešit nebo se jimi byť i jen sebeméně trápit. Natož pak zbytečně vyhazovat peníze na jejich „opravu“.
P. S.: Abychom ale neházeli všechny SEOmaty do jednoho pytle, doporučuji k vaší pozornosti SEO Servisní Analyzátor.
Související odkazy
- SEO servis a SEO analyzátor
- @365tipu: Co mám dělat, pokud v SEO testu od SEO Servis nemám 100 procent? Dá se změřit SEO?
- Miloslav Lešetický: Pojednání o zbytečnosti SEOmatů
- Daniel Dočekal: SEO Analyzátor od SEO Expert s.r.o je blábol
- Plaváčkův blábolník: Jak vzniká SEO analyzátor
- Jakpsátweb.cz: Revoluční SEO analyzátor je tu!
- Webtrh.cz: Kritika revolučního SEO analyzátoru
- Medio blog: Tak nám vypnuli Google, paní Pohlová!
Komentáře k článku
[1] Jirka Wetter | 19. 4. 2011 v 9.35
Já k tomu mám opačný postoj: Vzhledem k tomu, že zákazníci na některý se SEO servisů dříve či později narazí, tak je lepší prostě splnit těch pár (často zbytečných) náležitostí, které tyto služby vyžadují.
Než někomu půl hodiny vysvětlovat, že meta keywords jsou zbytečné, radši je dám na hlavní stránku… a je pokoj.
[2] Lukáš Zaplatílek | 19. 4. 2011 v 10.03
Jirko,
když budeš mít web s černým pozadím a SEO analyzátor ti řekne, že odkazy musí být modré, uděláš to?
[3] Jirka Wetter | 19. 4. 2011 v 10.18
Lukáši, tobě již některý ze SEO servisů poradil, abys měnil barvu odkazů?
[4] Pavel Ungr | 19. 4. 2011 v 10.26
Jirko, myslím, že Lukáš se snaží říct, že je lépe nezkušené uživatele a klienty vzdělávat než jim odkejvat nesmysly ze SEO analyzátorů. S tím rozhodně souhlasím.
Na druhou stranu je pravda v tom, že některé věci tyto analyzátory, hlavně z hlediska onpage faktorů zhodnotí správně, což ale neříká nic o kvalitě SEO. Ale dají se využít přesně jen na tohle a na nic jiného.
[5] Jiří Koutný | 19. 4. 2011 v 10.35
Souhlasím s Jirkou Wetterem. Zvážil bych, jak náročné bude upravit web, aby SEO Analyzátoru vyhovoval. Pokud bude úprava jednoduchá, raději bych klientovi vyhověl než se s ním dlouze dohadoval.
V každém případě bych mu ale řekl, že podle mého názoru doporučení SEO Analyzátoru nemají žádný smysl a nepřinesou žádné výsledky.
[6] Jirka Wetter | 19. 4. 2011 v 10.47
Pavle, já chápu, co se (zřejmě) snažil Lukáš říct. Nemám rád „argumentaci“ a slovíčkaření postavené na „co by bylo kdyby“. Proto jsem na takovou otázku odpověděl zase jen otázkou.
Pro úplnost, neřekl jsem, že je potřeba slepě splnit všechno, co SEO servisy doporučují. Pokud ale vím, že splnit pár technických náležitostí mi zabere 10 minut, zatímco debata s některými klienty hodinu, tak mám jasno.
[7] Linki | 19. 4. 2011 v 11.05
Zastavam nazor, ze lepsi je klienty vzdelavat, jde jen o to jim to vhodne vysvetlit. Doporucuji metodu „kdo je tady expert“ v medovem podani.
[8] V.S.. | 19. 4. 2011 v 13.35
Taky jsem občas na nátlak klienta nucen web upravit, aby nahonil nějaké body v různých on-line nástrojích. Většinou to nezabere mnohoi času a na funkci to mívá jenom nepatrný vliv. Bohužel např. odkaz do DMOZ nejsem schopen na „počkání“ zařídit, i když by to nějaké bodíky přineslo.
[9] Martin Matějka | 19. 4. 2011 v 14.06
Ano, setkáváme se s tím všichni :-) osobně tyhle situace řeším tak, jak už tu bylo řečeno. Pokud to jde jednoduše upravit, upravím to, nicméně klientovi logicky a pádně zdůvodním, proč je toto řešit nesmysl.
Vzhledem k faktu, že si většina klientů našla mne, tak mi důvěřují a nechají si poradit, naštěstí :-)
[10] Michal Blahut | 19. 4. 2011 v 16.24
Že jsou SEOmaty k ničemu se říká už dlouho, a právě proto v článku nenacházím nic objevného (tím ale rozhodně nemyslím, že je článek špatný). Ani si nemyslím, že je potřeba to znovu říkat nahlas – myslím, že ten, kdo se o SEO trochu zajímá, to už prostě slyšet musel.
Co mne ale překvapuje, jsou stále diskuse pod podobnými články na téma SEO a vzdělávání klientů.
IMHO pokud není dodavatel schopen svému klientovi vysvětlit, co mu vlastně prodává, nemůže to dlouhodobě prodávat .
[11] Jiří Koutný | 19. 4. 2011 v 17.43
@Michal Blahut
Michale, vzdělávání je určitě důležité. Za svou kariéru konzultanta jsem se ale setkal se zatvrzelými klienty, kteří byli stále dokola schopni opakovat nesmyslné požadavky.
Pokud jsme klientovi nechtěli splnit požadavek „chceme být první na slovo letenky“, nebyl potom nakloněn našim sofistikovanějším nápadům jako vytvoření nových vstupních stránek na důležité fráze atd.
Zpětně si myslím, že člověk někdy musí jednat politicky a splnit klientovo hlavní přání bez ohledu na jeho nesmyslnost aby se mohl odpíchnout dál.
[12] Meisy | 19. 4. 2011 v 19.43
Ten článek je samozřejmě blbost. Jediná důležitá věc je, o kolik naroste bankovní účet na konci měsíce oproti začátku měsíce.
[13] Filosof | 19. 4. 2011 v 20.56
Vidím, že tu máš empatické diskutující. Třeba taková 12ka by si zasloužila malý průplesk :-), protože konec měsíce pravděpodobně znamená krátkodobý rychlý nárůst, což slíbí jen black hat šmudlík :-).
Ale k věci – se SEOmaty se setkávám tak, že klientovi někdo pošle SPAM a ukazuje mu na nich, co je na webu špatně. Což znamená zhruba 5 hodin vyhozené práce vymýšlením protiargumentů na kraviny a rádoby podstatné úpravy, popř. posezení nad SEO s protistranou.
Nic, co bych toužil dělat často.
[14] SEO Konzultant | 19. 4. 2011 v 23.17
IMHO jsou SEOmaty náhodou velmi přínosné. Ovšem je třeba si vždy položit otázku Cuī bonō? Jestli si myslíte, že někdo investoval desítky a stovky hodin do toho, abyste vy získali zadarmo nějakou informaci jak si upravit stránky, tak se mýlíte.
SEOmaty mají vydělat peníze těm, kteří je vytvořili, případně zpětné odkazy, případně známost, zakázky … A přesně v tom jsou pro své tvůrce velmi přínosné (alespoň některé z nich).
[15] Swarovski Šperky | 3. 5. 2011 v 8.13
Díky za nový SEO Servisní Analyzátor, pobavil:)
[16] Marek | 10. 8. 2011 v 22.31
Musím priznať, že občas využívam SEO analyzátor aj keď len zo zvedavosti, akéže mi to vyhodí číslo. Z ich rád si vôbec nerobím starosti, zväčša sú to nepodstatné odporúčania.
[17] Trnité vzdělávání klienta | 5. 12. 2011 v 11.28
V rámci své snahy otevřít jednomu klientovi oči, jsem mu dal odkaz na tento post a na SEO Servisní Analyzátor.
Klient se totiž už nějaký ten čas v dobré víře nimrá ve zbytečnostech na svém webu, které se snaží optimalizovat podle rad Seo servisu a jemu podobných (už máme na Seo servisu 94% z analýzy zdrojového kódu). .o)
Poděkoval za článek, prý je zajímavý. Zkoušel prý i doporučený Seo Servisní Analyzátor a otestoval svou doménu a také žádná sláva. Nyní se mne ptá, co by se s tím dalo udělat.
A hmmm… mně je trapné přiznat, že to byl prostě jen vtip a že mne nenapadlo, že si toho nevšimne. .o)
Jen zatím nevím, jak web vylepšit tak, aby měl dost ohně, vody i vzduchu…
PS: dá se web nastavit tak, aby v tom SEO Servisním analyzátoru dostal 100%? :o))
[18] Seo automaty | 7. 2. 2012 v 18.41
Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze zo zaciatku som tymto analyzatorom prikladal velky vyznam ale od doby ked jeden kolega „otvoril oci“ sa uz nad nimi skor len pousmejem