Chytře na mobilní návštěvnost z Heuréky
Další článek ze série elegantního sledování zbožových srovnávačů v Google Analytics. Znalí tohoto blogu by již měli mít krásně pročištěná data od všeho nadbytečného. Zaměříme se na mobilní web Heuréka.cz a ukážeme si, jak lépe měřit návštěvnost z kategorií katalogu.
Poctivý čtenář našeho občasníku si označuje zbožové srovnávače unikátním médiem „product“ a zbožové srovnávače se subdoménami má sdružené pod jeden zdroj. V rámci posledně zmíněného článku se filtrem posílá subdoména Heuréky do dimenze Název kampaně. Díky tomu se ale také do přehledu kampaní přepisuje „m“, což není nic jiného než návštěva mobilní verze Heuréky. Mobilní web má totiž jinou formu skládání URL adresy než desktopová. Posuďte sami m.heureka.cz/igracci/ vs. igracci.heureka.cz/, kdy produktová kategorie se u mobilní verze nepropisuje do subdomény, ale do řetězce URI.
Cíl je jasný. Sjednotit!
Zbožáky se subdoménami – mobilní heuréka
Následujícím filtrem si začnete název sekcí pro m.heureka.cz ukládat pod Název kampaně.
Dimenze | Hodnota | Povinné | |
---|---|---|---|
Pole A > Výpis A | Zdroj kampaně | Ano | |
Pole B > Výpis B | Odkaz | Ano | |
Výstup do > Konstruktor | Název kampaně | $B3 | Ano |
Doporučené pořadí filtrů
Kromě bezchybně zadaného filtru je opravdu nezbytné dodržet správné pořadí filtrů. Jinak si můžete přepsat některou z podmínek, na kterou je navázán jiný filtr.
Dejte tomu čas a z přehledu kampaní se vám postupně bude vytrácet záhadné „m“. Budete si moci vyhodnocovat výkon jednotlivých sekcí za všechny zařízení dohromady. Pokud byste přeci jenom chtěli znát výkon kategorií dle jednotlivých zařízení, přidáte si do přehledu sekundární dimenzi „Kategorie zařízení“, jako tomu je na následujícím náhledu.
Související články
- André Heller: Elegantní sledování návštěvnosti z Heuréky
- André Heller: Odlišení zbožových srovnávačů v Google Analytics
- Jan Tichý: Snadná segmentace návštěv ze zbožových srovnávačů