Snadná segmentace návštěv ze zbožových srovnávačů

Google Analytics nijak nerozpoznávají návštěvnost ze zbožových srovnávačů od ostatních zdrojů. Při práci se statistikami se ale občas hodí vyfiltrovat si právě jenom návštěvy přicházející ze zbožáků. V článku ukážu dva rychlé postupy, jak toho dosáhnout.

Abraka dabra

Společným prvkem obou variant je následující zaklínadlo, tedy regulární výraz, pomocí kterého se dají české zbožové srovnávače s relativně malou chybovostí poznat:

((^|\.)(artikul|b2bc|elektrus|eshop-katalog|foxter|heureka|koupis|mojse|monitor|shoops|taxa|vybereme|zaza|shop\-mania|pricemania|cochces)\.cz)|cen[ayou]|koupe|koupis|levn|naa?kup|obchodu|porovn|setri|shop(y|alike)|slevu|srovn|zbozi|shopalike

Neděste se, pokud zápisu vůbec nerozumíte. Není to potřeba, v dalších krocích ho budete prostě jenom celé copy-paste vkládat do vhodných políček v Google Analytics.

Filtrování v reportu Zdroje návštěvnosti

Jděte v Google Analytics do reportu Zdroje návštěvnosti > Zdroje > Veškerá návštěvnost. Zde zkopírujte zaklínadlo do filtru nad tabulkou a je to:

20130719-142959

Pokročilý segment napříč všemi reporty

Pokud chcete pracovat se zbožáky i ve všech ostatních reportech Google Analytics, založte si pro to pokročilý segment.

Klikněte na tlačítko Pokročilé segmenty, dále na Nový vlastní segment. Vymyslete segmentu název, jako samotnou definici filtru zvolte „Zahrnout – Zdroj – Matching RegExp“, do následného políčka opět zkopírujte naše zaklínadlo a potvrďte tlačítkem Uložit segment a je to:

20130719-140544

Jde to i lépe

Oba uvedené postupy jsou poměrně snadné a lze je provádět i nad historickými daty. Nevýhodou je, že veškerá segmentace se počítá v reálném čase při prohlížení statistik. U středních e-shopů tak může být procházení reportů pomalé, u větších navíc začnou Google Analytics vzorkovat a dávat zkreslená čísla s nezanedbatelnou výběrovou chybou. V příštím článku proto ukážu, jak si segmentaci zbožáků předpočítat pomocí filtrů už v okamžiku měření.

Ukliďte si ve svých Google Analytics!

Chcete se dozvědět víc tipů, jak lépe pracovat s vyhodnocováním návštěvnosti? Přijďte na naše školení Google Analytics. Pokud vás zajímá hlavně téma zbožáků, přihlašte se na kurz Optimalizace pro zbožové vyhledávače.

Chcete mít ve svých Google Analytics pořádek? Chcete mít správná čísla ve správných reportech? Ozvěte se nám, uděláme kompletní revizi vašeho účtu Google Analytics a společně nalajnujeme celou vaši webovou analytiku.

Související články

Aktualizováno ke dni 21. 7. 2015

Zveřejněno 19.7.2013 v rubrice Analytika se štítky , , , .
tichy

Jan Tichý

Honza provozuje analytickou, konzultační a vývojářskou firmu Medio Interactive. Vystudoval informační a znalostní inženýrství na VŠE v Praze, kde příležitostně přednáší o webové analytice, webdesignu a internetovém marketingu.

Google+ profil @jantichy tichy@medio.cz